Brainpack 2013

Vorige week gesproken op Brainpack 2013 van Moonen Packaging. Altijd leuk om spreker te zijn samen met André Kuipers. Hier het persbericht:   Brainpack2013 brengt circulaire economie dichterbij Moonen Packaging organiseerde op 6 juni Brainpack2013, inspiratie-event voor duurzaam ondernemen en verpakken. Thema van deze tweede editie was ‘Realizing Circular Concepts’, met als keynote spreker André […]

Green Paper on Cocreating Sustainability

In the last decade there has been a paradigm shift in how organisations face the challenge of sustainability and corporate social responsibility. In this paper we propose a way to look at the relation between business strategy, sustainability and innovation through co-creation. We present a strategic framework to come to a sustainability definition & vision, […]

Tien Tips voor Verandering

De kern van onze uitdaging op het vlak van duurzaamheid ligt niet op het vlak van technologie. Die ligt voornamelijk op het vlak van menselijk onvermogen om te veranderen. We hebben de oplossingen namelijk al lang, we moeten ze nu alleen nog durven te implementeren. Zoals Herman Wijffels wel eens zegt: “We hebben geen hardware […]

Wake Up!

Ook in 2013 gaat Green Inc. weer samen met Aafke van Sprundel en Yvette Pasman onder de vlag van Awareness Initiatives ontbijtsessies organiseren rondom het thema duurzaam ondernemerschap. We noemen ze Wake Up! Soms doen we dat specifiek voor organisaties intern, soms in cocreatie met creatieven, soms op inschrijving. Er is veel mogelijk. Maar elke […]

Als een man ‘nee’ zegt..

Ze zijn er; de vríendelijke brievenbusstickers van Green Inc. Wil je er eentje? Stuur een gefrankeerde envelop met je éigen adres er op naar: Green Inc. Julianalaan 48B 3761DG Soest Krabbel ergens op de envelop welke je wil, en ik stuur ‘m meteen naar je. (En in ruil post je simpelweg een foto van je […]

De jeugdpuistjes van duurzaamheid

Op 2 juli 2012 mocht ik zowaar de openingscolumn schrijven van de CSR bijlage in de Telegraaf.
Hieronder de integrale tekst en een link naar de publicatie:

De puistjes van duurzaamheid

Duurzaamheid schiet door z’n puberteit heen richting volwassenheid. Dat merkt ook een recent artikel in The Economist op. Het stuk beschrijft dat CSR nu toch echt z’n puistjes aan het verliezen is om daadwerkelijke baardgroei te gaan laten zien. Intussen zijn we volgens Ynzo van Zanten nog steeds op zoek naar de eigenlijke betekenis van duurzaamheid.

After you have typed in some text, hit ENTER to start searching...