Duurzaamheid is een veelgebruikte, vaak slecht begrepen term en is zo hot als een jalapeño-peper. Veel ondernemingen stellen een ‘duurzaamheids- of MVO-manager’ aan, draaien spaarlampen in en printen dubbelzijdig. Het kamp van duurzame denkers en doeners is gespleten in visionairs die korte-termijn acties zinloos vinden, en duurzaamheid-voor-de-massa-denkers die concrete actie willen. Vaak vormt dit een legitimatie om échte beslissingen dan maar ‘uit te stellen tot de volgende budgetronde’. Duurzaamheid is niet alleen een uitdaging, het is een kans. Duurzaamheid is multidimensionaal. Het gaat bij het ‘nieuwe ondernemen’ om een gezonde combinatie van korte én lange termijn denken. Duurzaamheid is niet langer een apart onderdeel van ondernemerschap. Het is fundamenteel en integraal. Groen zaken doen levert direct waarde op, zowel aan de kostenbesparende kant als aan de opbrengstenkant. Deze generatie heeft de historische mogelijkheid om goed ondernemerschap op z’n kop te zetten ten gunste van een permanent betere leefsituatie. Zoals een wijs man zei over het potentieel van deze generatie:

“I don’t know what the future holds, but I do know who holds it”.

After you have typed in some text, hit ENTER to start searching...