Green Inc. gelooft in de kracht van authentieke communicatie. Écht uitleggen wat je doet, en waarom je de dingen op deze manier doet. Zeker nu. Want de wereld is dynamisch, en je moet goede keuzes maken en die wellicht ook op een gegeven moment durven te heroverwegen. Benoem je zeges, maar vooral ook je ambities. Want duurzaamheid houdt nooit op, het is een doorgaand traject.

Green Inc. heeft hiervoor verschillende oplossingen:

Stakeholder betrokkenheid

Ik onderneem duurzaam, en maak keuzes. Ik kies om dingen op een bepaalde manier te gaan doen, of juist niet meer te doen. Of misschien deed ik het al lang op een goede manier. Maar begrijpen mijn stakeholders mijn keuzes wel als het gaat om duurzaamheid? Hoe communiceer ik die keuzes naar mijn stakeholders? Wanneer je duurzaam gaat ondernemen wil je je primaire stakeholders(leveranciers, klanten en aandeelhouders) en secundaire stakeholders(publiek, pers, de markt, NGO’s, overheid) betrekken in dat proces. Green Inc adviseert en zorgt voor een duidelijke en goede communicatie naar de stakeholders.

Duurzaamheids..’-verslaglegging’..’-inspiratie!’

Een jaar duurzaam ondernemen achter de rug. Wat is er gedaan, waar willen we naartoe. Welke keuzes hebben we gemaakt, en welke dingen gaan we wel of niet meer doen. En waarom. In een duurzaamheidsverslag komt dat allemaal bij elkaar. Steeds meer bedrijven zien het belang van een gedegen en inspirerende verslaglegging, naast het jaarverslag, in een duurzaamheidsverslag. Green Inc. ziet zo’n verslag als iets wat niet alleen terugblikt, maar juist ook vertelt over de ambities, de weg die we willen afleggen, en de mijlpalen die we willen slaan richting de toekomst. We helpen je te vertellen over de juweeltjes in je organisatie, de mensen die een verschil hebben gemaakt en de projecten die je opgepakt hebt. Vorig jaar, dit jaar, en in de toekomst.

Merkpositionering

Waar sta ik, waar gaan we samen heen, wie ben ik. Ben ik je vriend, je broer, je vader of een verre vreemde?  Green Inc helpt je om je merk op de juiste manier neer te zetten in deze dynamische wereld waarbij mensen kiezen om niet te kiezen, en gezamenlijk nergens bij willen horen. Authenticiteit en transparantie zijn troef in een wereld waarbij we mét elkaar moeten praten in plaats van tégen elkaar. Je consument maakt jouw merk. Niet andersom.

Productpositionering

Een product positioneren is karakter vormen, keuzes maken en die keuzes goed uitleggen, hallo zeggen naar een onbekende groep mensen. Vanuit het oogpunt van het product is het essentieel de vragen ‘wat doe ik’, ‘waarom ben ik anders en waarom is dat relevant’ en ‘waarom heb je mij nodig’ goed te beantwoorden.  Green Inc helpt je de antwoorden op deze vragen zelf te formuleren en te zorgen dat het product een goed onderscheidend vermogen krijgt. Zodat de consument het product niet over het hoofd ziet.

Visuele Identiteit

Iedereen heeft een eigen identiteit, een verhaal. Ik laat zien dat ik er ben, op mijn manier. Een bedrijf heeft zijn eigen identiteit. De huistijl, briefpapier, logo zijn allemaal onderdeel van die identiteit.  Het is de uitstraling van je bedrijf. Het moet weergeven waar je voor staat. Een samenhangend verhaal van je strategie in beeld uitgedrukt. Green Inc zorgt dat je visuele identiteit aansluit bij het kader waarin het verhaal van je bedrijf wordt verteld.

Campagnes

Je hebt je merk neergezet en de beste producten staan klaar om te shippen. Je weet wat er speelt, en je kent je eigen krachten en beperkingen. Nu alleen nog zorgen dat men weet dat je bestaat, en dat ze nu ook gaan willen wat jij al lang weet dat ze willen. Soms wil je van de daken schreeuwen, maar soms geeft zachtjes fluisteren veel meer impact. Iedereen laat zich zien, maar hoe ga je opvallen in een wereld die murw wordt geslagen door proposities die zichzelf al vernieuwen voordat ze goed en wel in de markt staan. Green Inc helpt je om jezelf te laten zien. Om hallo te zeggen op een manier die herinnerd gaat worden.

Toolkits

Weten wat je kan doen en moet doen. De toolkits van Green Inc zijn gericht op specifieke bedrijfsonderdelen en processen (inkoop, kantoor, facilitymanagement, etcetera). Het zijn concrete handvatten waarmee je aan de slag kan. Zodat het nog makkelijker wordt om duurzaamheid te integreren, uit te leggen en te verspreiden binnen, én buiten, je organisatie.

After you have typed in some text, hit ENTER to start searching...